kwietnia 19, 2020

#2 TOP 5 - seriale, którym musisz dać szansę cz. 1




W nawiązaniu do pierwszego posta, w którym poruszaliśmy aktywności niezbędne, by nie dostać świra podczas izolacji, dzisiaj wracam z listą seriali, których oglądania po prostu nie da się skończyć na jednym odcinku. Lista jest w 100% subiektywna, aczkolwiek jestem przekonana, że każdy z nich zasługuje na poświęcony oglądaniu czas. To po prostu produkcje, którym warto dać szansę

Oglądanie seriali uprawiam regularnie. Jak naturalną rzeczą dla większości młodych (i nie tylko) ludzi w ciągu dnia jest oglądanie youtube'a w tle, podczas codziennych czynności, tak ja zamiast vlogów czy podcastów odpalam uzależniającego jak schłodzone fresco netflixa. Gotowi?


  • HOUSE OF CARDS
Senator Francis Underwood po wygranej swojej partii w wyborach prezydenckich, spotyka się
wielkim rozczarowaniem związanym z nieobsadzeniem go w roli Sekretarza Stanu. Od tej pory jego życiem zaczyna rządzić chęć zemsty na nowo wybranym prezydencie Stanów Zjednoczonych i chytry i bardzo podstępny plan zamachu stanu. Polityk dopuszcza się strasznych czynów, wykorzystuje manipulacje i intrygi. Niestety zaczyna popełniać obnażające go błędy, które wkrótce go pogrążą. 


grafika couple and house of cards  grafika couple, funny, and house of cards  grafika house of cards, serie, and kevin spacey


Dla wszystkich lubiących seriale o nieco mrocznym klimacie. Na mojej liście przez długi czas był to numer jeden. Serial zdecydowanie trafił w mój gust i pochłonięcie go zajęło mi nie więcej niż tydzień. Nie mogłabym nie wspomnieć o Robin Wright, która w roli Claire Underwood wypada wręcz fenomenalnie. 



  • THE END OF THE F***ing WORLD
Dwoje zbuntowanych nastolatków o dość nietypowych osobowościach wyrusza w podróż po Anglii. Z początku wydaje się, że dzieli ich dosłownie wszystko, jednak ucieczka od życia bardzo zbliża ich do siebie. Niestety nie wszystko idzie po ich myśli, z czasem napotykają na poważne problemy i komplikacje. Nieco mroczna aura, dodatkowo bardzo umiejętnie został tu wpleciony czarny humor, którego fani na pewno nie będą zawiedzeni.



grafika netflix, Alyssa, and jamesgrafika Alyssa, james, and jessica bardengrafika james, alex lawther, and boy


Emocje świetnie potęguje również muzyka towarzysząca nam podczas seansów. Doskonale dopełnia klimat każdego z odcinków. Jessica Barden i Alex Lawther grający głównych bohaterów, to nazwiska wcześniej mi nieznane. Myślę, że po obejrzeniu TEOTFW, sporo widzów czeka z niecierpliwością na kolejne role tych dwojga. 



  • ATYPOWY
Historia Sama - nastolatka chorego na zaburzenia ze spektrum autyzmu. Chłopak jest nieustannie kontrolowany i traktowany przez rodziców jak dziecko. Po pewnym czasie zaczyna mieć tego dość i stara się wyrwać ze swego rodzaju ubezwłasnowolnienia. Zaczyna umawiać się na randki, co z początku wydaje się nie być dobrym pomysłem. Pomaga mu w tym jego najlepszy przyjaciel oraz uszczypliwa siostra. Ta również ma dosyć obszernie rozbudowany wątek w tym serialu. Również boryka się z problemami sercowymi, jest rozdarta pomiędzy dwoma światami i niekoniecznie ma pojęcie jak sobie z tym poradzić. 



grafika atypical and casey gardnergrafika keir gilchrist and atypicalgrafika bi, izzie, and lesbian


Serial z rodzaju tych dla młodzieży, jednak mimo to porusza mnóstwo problemów z którymi i dorośli muszą sobie często radzić. Keir Gilchrist odtworzył rolę znakomicie. Natomiast obecność na ekranie przepięknej Brigette Lundy-Paine sprawia, że od serialu nawet na chwilę nie da się oderwać wzroku.  Jest zdecydowanie mocnym punktem produkcji.


  • THE CROWN
To jedna z tych najmniej popularnych pozycji. Produkcja pokazująca życie panującej po dziś dzień dynastii Windsorów i szczegóły życia ich członków na przestrzeni lat. Fabuła kręci się głównie wokół historii Królowej Elżbiety II, która przejmuje tron po śmierci swojego ojca. Objęcie władzy przewraca jej życie do góry nogami


grafika the crown, netflix, and vintagegrafika the crowngrafika 1940s, 20th century, and period drama



Wraz ze zmianą pozycji w Państwie, zmienia się jej podejście do wielu spraw. Świeżo upieczona królowa postanawia w stu procentach poświęcić się sprawowaniu objętego urzędu. To nie tylko swego rodzaju biografia, ale też historia kobiety, która chcąc nie chcąc musiała stać się zimnym i stanowczym przywódcą Zjednoczonego Królestwa. Dla silnych kobiet, i nie tylko.



  • LUCYFER
Mój zdecydowany numer jeden, który pochłonęłam szybciej niż to w ogóle możliwe. Oglądając odcinek pilotażowy na lekcjach angielskiego w szkole, w ogóle nie czułam, że to mój typ. Dałam szansę i nie rozczarowałam się. Szatańsko wciągający. Lucyfer Morningstar, grany przez Toma Ellisa, jest władcą piekieł, który jednak znudzony dotychczasowym zajęciem postanawia zasmakować ludzkiego życia w mieście aniołów - Los Angeles. Tam poznaje detektyw zajmującą się sprawą morderstwa jego znajomej. Znajomość ta jednak staje się coraz bardziej zawiła i skomplikowana.


grafika Devil, netflix, and lucifergrafika lucifer, maze, and netflixgrafika chloe, lucifer, and love


Diabeł pomagający policji chwytać przestępców? Brzmi dosyć zabawnie i nieschematycznie. I taki właśnie jest serial. Nie mogę zdradzić nic więcej, ale obiecuję, że zakończenie najnowszego sezonu sprawi, że będziesz odliczać dni do kolejnego. 



25 komentarzy:

  1. Niestety nie znam tych serialii. Ale ja w sumie nie przepadam za ich oglądaniem :D I przekonałam się o tym gdy szukałam czegoś dla siebie :P
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. hahahah ja uwielbiam netflixa, ale na pewno jak masz netflix and chill to się nie skupisz na oglądaniu! If u know what i mean!

    od siebie mega polecam Money Heist!

    Ostatnio sama wróciłam do pisania, więc zapraszam do mnie VANILOVE ♥ <------ klik

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię de Crown i z niecierpliwością czekam na kolejny sezon.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiły mnie dwa - Atypowy i The Crown, chyba dziś któryś z nich włączę i się przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie oglądałam żadnych z tych seriali, jednak od dawna kusi mnie "Lucyfer" :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam wymienionych przez Ciebie seriali, ale wybiorę coś dla siebie. Teraz podczas kwarantanny nic tylko siedzieć przed tele��

    OdpowiedzUsuń
  7. Do Lucyfera wciąż się przekonuję, córka usilnie namawia, a ja nie mogę przebrnąć przez drugi odcinek. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. The Crown również polecam bardzo serdecznie! Jeden z lepszych seriali dostępnych na Netfliksie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. O wszystkich tych słyszałam, ale oglądałam tylko The Crown. Mam do nadrobienia trzeci sezon.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  11. Znam tylko Lucyfer i the crown, niestety nie mam tyle cierpliwości żeby siedzieć przed ekranem więcej niż 2 h :)

    OdpowiedzUsuń
  12. "The end of the f***ing world" próbowałam oglądnąć, ale główny bohater mnie tak irytował, że zrezygnowałam z niego po pierwszym odcinku i już raczej do niego nie wrócę ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. żadnego z tych seriali nie oglądałam, chociaż mam w planach większość z nich, poszłam trochę w innym kierunku ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam,
    super rekomendacja, mam nadzieje ze w przyszlosci pojawi blog o ksiazkach i malym ich opisie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakoś nie przepadam za oglądaniem seriali. Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj!
    Myślę, że Netflix jest teraz małym uzależnieniem nie jednej osoby. Ja go wykupiłam rok albo już nawet dwa temu i nie sądziłam, że do dziś dnia będę go oglądać. Ale cały czas mają tyle ciekawych produkcji.

    Nie wiem czemu wchodząc tutaj wyczuwałam od razu Dom z Papieru no i jest :) Chyba muszę się w końcu za niego zabrać, a robię to już od drugiego sezonu.

    Szczerze mam mieszane uczucia do tego serialu. Jakoś ten humor z pierwszego sezonu totalnie mi nie podpadł, ale było w nim coś, co sprawiało, że chciało się go oglądać. Drugi sezon już bardziej mi się spodobał ;)

    Słyszałam i grzecznie czeka na mojej liście :)

    Również słyszałam, ale nie moje klimaty akurat. Na razie go sobie odpuszczam, może kiedyś bardziej mnie sobą zachęci ;)

    O tej produkcji też słyszałam, ale również grzecznie czeka na swoją kolej :)

    Pozdrawiam serdecznie i życzę pięknego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie oglądałam, ale ja polecam gorąco Breaking Bad! To genialny serial!

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Great post i heard about all of these

    OdpowiedzUsuń
  19. Ze wszystkich 5 oglądałam The Crown i przepadłam. Obejrzałam również 2/3 odcinki The End Of The Fucking World ale to nie mój typ humoru.
    Ja polecam Unorthodox. Świetny serial. Ma tylko 4 odcinki, ale fabuła jest ciekawa i bardzo nietypowa jak na Netflix.
    Pozdrawiam :)
    wildfiret.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Zgadzam się z Tobą, każdy musi obejrzeć The end of the f***ing world i Lucyfera! Są naprawdę dobre i wciągające

    https://luxjulia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Oglądałam tylko "The end of the f... world" i mi się nawet spodobał. :) Czekam na kolejny sezon. Reszty seriali niestety jeszcze nie miałam okazji zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  22. i already saw many of the series you talk ehehe and i loved the post!
    I already followed your blog and i want invite you to visit and follow back mine <3

    pimentamaisdoce.blogspot.pt

    OdpowiedzUsuń